14 augustus 2006

PvdA spreekt met instellingen Kunst en Cultuur

In september 2006 debateert de commissie Welzijn over de huidige Kunst en Cultuurnota van stadsdeel Oost-Watergraafsmeer. Tijdens dit debat geeft de commissie haar ideeen mee aan de portefeuillehouder. De PvdA-fractie heeft dit debat over Kunst en Cultuur op de agenda gezet. Zij wil voordat er een nieuwe Kunst en Cultuurnota wordt opgesteld haar visie meegeven aan de portefeuillehouder. Ook wil de PvdA-fractie het debat gebruiken tijdens de begrotingsbehandeling voor 2007, een aantal belangrijke keuzes op het gebied van Kunst en Cultuur moeten worden gemaakt.
In de zomer heeft de PvdA-fractie onder andere gesproken met:
– Stichting de Rode Loper
– Muiderpoorttheater
– Badhuistheater
– Pleintheater
– Bureau Brainstorm
– Organisaties van festivals in stadsdeel
– Stichting Polderlicht
Ook zal de PvdA-fractie nog spreken met het Amsterdam Fonds voor de Kunsten, het CBK, St. Orfeusstudio en anderen. Bij een aantal gesprekken was Anna Graumans van de PvdA-fractie van de centrale stad aanwezig. De PvdA-fractie heeft veel informatie gekregen van de instellingen, zorgen gehoord en toekomstige ontwikkelingen beluisterd. De PvdA wil al deze input gebruiken in een stevig inhoudelijk debat over de toekomst van Kunst en Cultuur in Oost-Watergraafsmeer. In september kunt u onze conclusies op de website lezen.

De foto die bij dit stuk is geplaatst is van Tessa Posthuma de Boer, een kunstenaar opgegroeid in Amsterdam Oost. Tijdens het Rode Loper festival begin september is er een tentoonstelling van haar werk te zien bij Kleurengamma aan de Mauritskade.