27 augustus 2006

PvdA Slotervaart start inloopspreekuur

Tijdens dat inloopspreekuur kan iedereen (leden/niet-leden, PvdA-kiezers/niet PvdA-kiezers, organisaties/bewoners) langskomen met al hun vragen, klachten, suggesties of zomaar een gesprek. Niet alleen vinden ze een luisterend oor, maar ook worden adviezen gegeven over welke weg ze het beste kunnen bewandelen: weten waar je moet zijn met je klacht, plan of initiatief is vaak het halve werk. Ook kunnen afspraken gemaakt worden dat iemand van de PvdA iets uitzoekt of dat iemand in de buurt langsgaat als de situatie daar om vraagt. Dit zou eventueel kunnen leiden tot schriftelijke vragen aan het Dagelijks Bestuur in Slotervaart of aan een van de wethouders van de centrale stad.

Van de kant van de PvdA nemen aan het spreekuur deel vertegenwoordigers van het bestuur van de afdeling Slotervaart, van de fractie in de deelraad Slotervaart en van de fractie in de gemeenteraad.

Het inloopspreekuur vindt elke maand twee maal plaats op een vaste tijd en plaats. We starten met de locatie Sierplein. De tweede locatie wordt later bekend gemaakt.

Inloopspreekuur locatie Sierplein:
Elke eerste zaterdag van de maand van 15.00 tot 17.00 uur in Brasserie Het Siertje – Sierplein 2.
Data in 2006:
zaterdag 2 september
zaterdag 7 oktober
zaterdag 4 november
zaterdag 2 december

Aan het deelnemen aan het spreekuur zijn geen kosten verbonden.

Het bestuur van PvdA Slotervaart nodigt iedereen van harte uit om van deze nieuwe mogelijkheid gebruik te maken. Ook kunt u zo maar langskomen voor een gesprekje e.d. Mocht u onverhoopt niet in de gelegenheid zijn om langs te komen tijdens het spreekuur dan kunt u altijd een vraag of opmerking plaatsen via de e-mail: [email protected].

“Iedereen in Slotervaart mag langskomen op het spreekuur. Het is daarbij geen formeel gedoe: we houden het spreekuur juist in een café op een plein om het gemakkelijk te maken. Even na je boodschappen doen een vraag stellen of een gesprekje aanknopen. We zijn er van overtuigd dat dit in een behoefte voorziet, gezien ook de ervaringen in andere stadsdelen. We zien dit ook als onderdeel van ons actieplan om iedereen meer te betrekken bij alles wat zich binnen Slotervaart en daarbuiten afspeelt”, aldus Hans Aertsen, voorzitter van de PvdA afdeling Slotervaart.