31 augustus 2009

PvdA boos over parkeerchaos

Iedereen heeft kunnen zien dat dit tot grote problemen heeft geleid. De PvdA heeft er dan ook bij het Dagelijks Bestuur op aangedrongen om deze slagbomen weg te halen, zodat de vriendelijke sfeer van het plein weer terugkomt. Elders in de stad heb je immers ook betaald parkeren en zijn ook nergens slagbomen. Ook zijn er vragen gesteld over de verschillende tijden dat er betaald moet worden. In sommige gebieden zelfs tot ’s avonds 23.00 uur, terwijl er duidelijk was toegezegd dat er tot maximaal 19.00 uur betaald zou moeten worden.

Daarnaast is er het probleem dat een aantal bewoners van het gebied betaald heeft voor een vergunning en desondanks toch een bekeuring heeft gekregen.
Eerder had PvdA, dmv een motie, het bestuur opgedragen om hulpverleners, zoals huisartsen en wijkverpleegkundigen de mogelijkheid te geven een parkeervergunning voor alle gebieden aan te vragen. Ook dat blijkt nog niet geregeld.

Natuurlijk is vrijwel niemand blij met het betaald parkeren rondom het winkelcentrum. Maar het is iets wat bij deze tijd hoort, ook Noord hoort bij Amsterdam en moet zich houden aan de stedelijke regels. Maar de invoering ervan had veel beter en klantvriendelijker gekund. De PvdA is erg benieuwd welke rol het Dagelijks Bestuur op zich neemt om de huidige problemen op te lossen. Excuses van de verantwoordelijk wethouder aan de inwoners van Noord zijn op zijn plaats.

De PvdA heeft er bij het DB op aangedrongen direct maatregelen te nemen om orde op zaken te stellen.