11 maart 2008

Persverklaring

8 maart 2008

Wij hebben kennis genomen van de terechte sluiting van een kleine drankengroothandel, Sadisco, het bedrijf van mevrouw Cynthia Doris Tackey, zelfstandig onderneemster in Zuidoost. De PvdA Zuidoost benadrukt opnieuw dat wij hechten aan een stringente handhaving van het vergunningenbeleid en van de veiligheid in het stadsdeel.
Aanleiding was o.a. de wedstrijd op 7 februari tussen Ghana-Kameroen die in Nederland op TV werd uitgezonden. Een groep jongeren in de H-buurt wilde deze wedstrijd graag zien vanwege met meespelen bij Ghana van Quincy Owusu, geboren in de H-buurt. Geconfronteerd met deze groep heeft mevrouw Tackey de groep in haar zaak naar de wedstrijd laten kijken. De politie heeft toen een controle uitgevoerd, en heeft nadat de jongeren de zaak hadden verlaten een pistool gevonden. Mevrouw Tackey zal een bezwaarschrift indienen. Zodra dit is afgehandeld zullen wij met de man van mevrouw Tackey, ons raadslid Ernest Owusu Sekyere, de uitkomst hiervan bespreken.

Muriël Dalgliesh, voorzitter fractie PvdA Zuidoost
Nick Bolte, voorzitter afdeling PvdA Zuidoost