5 maart 2007

Paulus de Wilt opvolger Pattipilohy in PvdA-GL coalitie in Slotervaart

Paulus de Wilt van GroenLinks volgt Tino Pattipilohy op als portefeuillehouder Stadsdeelwerken, Economische Zaken, Sport, Kunst en Cultuur.

De Wilt (51, geboren Amsterdammer) is op dit moment directeur van GroenLinks Amsterdam en was campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen. Hij behoort tot de GroenLinksers van het eerste uur en is actief in de Amsterdamse politiek sinds het midden van de jaren zeventig. Hij is de laatste jaren actief betrokken bij de fracties, afdelingen en DB-ers van GroenLinks in de stadsdelen en heeft grote kennis van de lokale politiek.
De Wilt wordt naar verwachting door de deelraad benoemd in een ingelaste raadsvergadering op 21 maart.

GroenLinks heeft een ongelukkige start gemaakt in de coalitie, zo erkent GroenLinks. De zoektocht naar een opvolger heeft enkele maanden gekost. GroenLinks en PvdA hebben de les getrokken dat betere afstemming tussen hun fracties noodzakelijk is om op volle sterkte uitvoering te geven aan het programakkoord.