14 januari 2003

Op de bres voor de ID-banen

PvdA’ers controleren kaartjes op Metrostation

De PvdA heeft zowel landelijk als lokaal regelmatig benadrukt dat ID-banen voor een stad als Amsterdam van levensbelang zijn. De veiligheid zou ernstig in het geding raken als de plannen van het rechtse kabinet doorgezet worden. Daarom gaan Rob Oudkerk, Jet Bussemaker en vele andere PvdA’ers op het metrostation bij het Centraal Station de ID-baners helpen bij het controleren van de kaartjes om met eigen ogen te zien dat het behoud van deze banen van essentieel belang is. Adri Duivesteijn bezoekt projecten in de hoofdstad die afhankelijk zijn van Melketiers. En Jeltje van Nieuwenhoven trekt door de stad in het kader van de kunst en cultuur

Rob Oudkerk noemde het afstoten van ID banen een sociale ramp voor Amsterdam en beloofde zich hard te maken voor het behoud van de banen. Samen met de collega-wethouders van Rotterdam, Den Haag en Utrecht is hard gelobbyd bij het Kabinet. ‘De PvdA laat deze mensen niet in de kou staan in tegenstelling tot de coalitiepartijen in Den Haag!’

Programma voor woensdag 15 januari 2003 .

08.00 uur PvdA’ers controleren de kaartjes bij de ingang van de metro op Centraal Station in het kader van de ID-banen bij het GVB.

Deelnemers Jet Bussemaker, Rob Oudkerk (vanaf 09.00 uur, Aleid Wolfsen, Peter Klerks, Manon v/d Garde, Lodewijk Asscher, Zati Yurdakul, Amma Asante, Frank de Wolf, Thijs Reuten, Rachid Jamari, Bouwe Olij, Egbert de Vries en Julius Riemersma.

Landelijke campagneslinger o.l.v. Jet Bussemaker bezoekt projecten die afhankelijk zijn van Melkertiers

Deelnemers (o.m.): Jet Bussemaker, Gerdi Verbeet, Khadija Arib, Ed van Thijn, Peter Meijer en Alvaro Pinto

13.00 uur: Kiezerscontact en flyeren op de Dam

15.00 uur Folderen en kiezerscontacten op de Albert Cuypmarkt en aansluitend om 16.00 uur bezoek aan huurteam De Pijp, Wijkcentrum Ceintuur, Gerard Doustraat 133, tel: 6645383. (met Khadija Arib)

15.15 uur Bezoek aan kinderboerderij Westerpark gelegen in het Westerpark, Overbrakerpad 10, tel: 6822193. (met Bussemaker, van Thijn en Meijer)

16.00 uur Kiezerscontact en flyeren op de Ten Katemarkt en aansluitend om 16.45 bezoek aan Fijnhout trajecten: drukkerij, werkplaats, fietsenmakerij en theater. Jacob van Lennepstraat 305A, tel: 6184768. (met Bussemaker en Meijer)

Noot voor de pers: Jet Bussemaker zal om 17.00 uur in het Fijnhouttheater de pers te woord staan, waarbij ze verslag uitbrengt van haar ervaringen bij de uitoefening van werkzaamheden die in Amsterdam door Melketiers worden gedaan.

16.30 uur Flyeren en kiezerscontact in de Staatsliedenbuurt, bezoek aan De Poort, Centrum voor Verzorging van Ouderen, Hugo de Grootkade 18-28, tel: 5806600. (met van Thijn)

17.30-18.30 Flyeren en kiezerscontacten op het Centraal Station. (met de complete groep zoals hierboven vermeld staat)

Kunst en Cultuurslinger met Jeltje van Nieuwenhoven

10.30 uur Stedelijk Museum, Paulus Potterstraat 13, tel: 5732911

11.45 uur Kunstzaak Amsterdam, 1 e Sweelinckstraat 22, tel: 6750621

12.45 uur Melkweg, Lijnbaansgracht 234a

14.15 uur Nederlands Instituut v.d. Mediakunst (v/h Montevideo), tel: 6237101

15.15 uur Monumentenzorg, Keizersgracht 123, tel: 5524888

16.30 uur Theater Rast, Nederlands Turks Theater Atelier

Deelnemers: Charlotte Riem Vis (06-28448360) en Jeltje van Nieuwenhoven

Voor meer informatie: PvdA fractie Amsterdam

e-mail: [email protected]

Waar ben je naar op zoek?