29 juni 2009

Oost-Watergraafsmeer student vriendelijkste stadsdeel

Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer is het meest studentvriendelijkste stadsdeel van Amsterdam. Martijn Weeda, voorzitter van ASVA, reikte deze prijs uit aan portefeuillehouder Germaine Princen (PvdA). Het stadsdeel krijgt deze prijs omdat het 43% van de nieuwe studentenwoningen heeft gebouwd, onder andere in het Science Park.

De PvdA Oost-Watergraafsmeer blijft aandacht vragen voor studentenhuisvesting. Tijdens de behandeling van de voorjaarsnota heeft de PvdA er op gewezen dat studenten voor vragen over huur van hun kamer terecht kunnen bij het Wijksteunpunt Wonen. UIt onderzoek blijkt dat ruim 40% van de studenten te veel huur voor hun kamer betalen. Wijksteunpunt Wonen ondersteunt studenten bij de gang naar de huiseigenaar of huurcommissie. Ook kan Wijksteunpunt Wonen je kamer komen opmeten om te onderzoeken hoeveel huur een kamer waard is. Meer aandacht in de communicatie richting studenten vindt de PvdA belangrijk. Veel studenten zijn nu nog onbekend met de mogelijkheden van WIjksteunpunt Wonen.