1 maart 2008

Nieuwe impulsen voor sport

PvdA zet sport weer prominent op de agenda in Zuidoost
Sinds 4 december 2007 staat het thema sport weer prominent op de agenda van de stadsdeelraad Zuidoost. Op initiatief van de Partij van de Arbeid is het jaar 2008 uitgeroepen tot het jaar van de georganiseerde sport. Hiermee wilt de deelraad een nieuwe impuls geven aan de georganiseerde sport.
Inmiddels heeft zich een raadswerkgroep geformeerd, die zich buigt over de invulling van het “jaar van de georganiseerde sport”. Deze werkgroep zal zich met ondersteuning van de sportadviesraad extra inzetten voor de sportverenigingen. Zij wil de verenigingen gezond maken en houden. Tegelijkertijd streeft zij ernaar om in samenwerking met de verenigingen meer mensen aan het sporten te krijgen.

Het moment van deze actie valt samen met belangrijke sportevenementen die voor dit jaar zijn gepland. Te denken valt aan het EK voetbal en natuurlijk de Olympische Spelen in China. Daarnaast wordt het Bijlmersportcentrum gerealiseerd en is gestart met de voorbereidingen van het Bijlmersportpark. Al deze factoren kunnen een positieve impuls geven aan de sport.

Met de realisatie van de nieuwe accommodaties ontstaan er nieuwe kansen waar tijdig op moet worden ingespeeld. De PvdA wil van deze unieke situatie gebruik maken om de sportverenigingen in Zuidoost heel stevig op de kaart te zetten, zodat ze versterkt uit het jaar van de sport komen. Het gaat er uiteindelijk om dat zij beter voorbereid zijn op de toekomst, met alle mogelijkheden die de nieuwe accommodaties bieden. Daarom participeert zij met 3 leden in de werkgroep sport: Henk Boldewijn, Peter Bals en Egbert Doest.

Hiermee werkt de PvdA samen met andere fracties en sportverenigingen aan een gezond sportklimaat in Zuidoost, met extra aandacht voor de versterking van de verenigingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Henk Boldewijn
Peter Bals