20 mei 2010

Nieuw college B&W geïnstalleerd

Tijdens de vergadering van de gemeenteraad is het nieuwe college geïnstalleerd. Van de zeven wethouders waaruit het nieuwe stadsbestuur zal bestaan, verwelkomde de gemeenteraad er vanmiddag zes. Namens de PvdA traden Carolien Gehrels en Freek Ossel toe tot het college. Lodewijk Asscher, oud-wethouder en momenteel waarnemende burgemeester van Amsterdam, wordt later als wethouder geïnstalleerd. Namens de andere coalitiepartijen zijn Maarten van Poelgeest, Andree van Es (GroenLinks), Eric van den Burg en Eric Wiebes (VVD) toegetreden tot het college.

Het programakkoord waar de drie coalitiepartijen toe overeen zijn gekomen, werd uitvoerig besproken en is door de gemeenteraad goedgekeurd. Het akkoord kunt u hier lezen: http://www.pvdaamsterdam.nl/nieuwsbericht/7071.

Tenslotte nam raadslid Jesse Bos afscheid van de gemeenteraad, zij zal als stadsdeelbestuurder in Nieuw-West aan de slag gaan. Luud Schimmelpennink volgt haar op, hij is vanmiddag geïnstalleerd als gemeenteraadslid.