9 mei 2010

Ledenvergadering PvdA Amsterdam Oost op 11 mei

Zoals bekend zijn de Amsterdamse stadsdelen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg met ingang van 1 mei samengevoegd. Daarmee is het nieuwe stadsdeel Amsterdam Oost ontstaan.

Dit heeft ook gevolgen voor de 2 PvdA afdelingen, die zullen eveneens tot een nieuwe afdeling Oost worden samengevoegd. Dat is in het kort de aanleiding om deze extra ALV te houden.

Toen vorig najaar duidelijk werd dat de 2 afdelingen op termijn zouden worden samengevoegd, is besloten dat proces in nauwe samenwerking voor te bereiden en uit te voeren. Sinds september 2009 hebben de 2 afdelingen daarom samen één (tijdelijk) bestuur.

In de ALV zullen achtereenvolgens eerst de 2 oude afdelingen worden opgeheven en de oude besturen van hun taken ontheven, wordt er vervolgens een nieuwe afdeling Oost opgericht en wordt tenslotte een nieuw bestuur gekozen. Het merendeel van de oude bestuurders heeft aangegeven beschikbaar te zijn voor het nieuwe bestuur, daarnaast hebben zich 2 nieuwe kandidaten gemeld.

Aan U wordt in de ALV gevraagd om deze verschillende stappen te bespreken en goed te keuren.

De agenda voor de ALV ziet er dan als volgt uit:

1. Opening en mededelingen

2. Financiële afsluiting periode 1 januari t/m 30 april 2010 van beide afdelingen

3. Besluit tot opheffen van de afdelingen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg

4. Bedanken van de oude bestuursleden voor hun werkzaamheden

5. Oprichten nieuwe afdeling Oost

6. Kiezen van een nieuw bestuur *)

7. Afscheid van 2 vertrekkende DB-leden, 13 oud-fractieleden OWGRM en Zeeburg en 2 bestuursleden

8. Uitreiking 8 jubilarisspelden aan leden die 50 of 25 jaar lid zijn

9. Rondvraag en sluiting