3 juni 2009

Ledenvergadering 18 juni: oprichting nieuwe afdeling Amsterdam West

Beste leden van afdeling de Baarsjes, Bos en Lommer, Oud West en Westerpark,

We nodigen u graag uit voor een algemene ledenvergadering op donderdag 18 juni ter oprichting van de nieuwe afdeling PvdA Amsterdam West. Locatie: Mansveltschool (Karel Doormanstraat 125), tijd: 20.00 uur.

De gemeenteraad van Amsterdam zal hoogstwaarschijnlijk op 10 juni instemmen met het fusievoorstel van het college van B&W. Dat betekent dat de vier stadsdelen de Baarsjes, Bos en Lommer, Oud West en Westerpark na de verkiezingen van maart 2010 opgaan in één nieuw stadsdeel: Amsterdam West.

De besturen van de vier afdelingen hebben inmiddels uitgebreid met elkaar gesproken over wat dit betekent. We zijn daarbij in gezamenlijkheid tot de conclusie gekomen dat het in ieders belang is om zo snel mogelijk de PvdA-afdelingen te fuseren. Dit uitgaande van het scenario dat de gemeenteraad inderdaad het college van B&W zal steunen en stadsdeelfusie een feit wordt. We nemen dit feit als een gegeven, zonder dat dit per se moet worden opgevat als steun voor het voorstel om tot fusie over te gaan. (Indien de gemeenteraad anders beslist en de stadsdeelfusie niet doorgaat, zullen de afdelingen gewoon zelfstandig blijven bestaan.)

We nodigen u daarom graag uit voor een algemene ledenvergadering op donderdag 18 juni ter oprichting van de nieuwe afdeling PvdA Amsterdam West. Tijdens deze ledenvergadering vragen we uw instemming om de PvdA-afdelingen van de vier stadsdelen op te heffen en een nieuwe afdeling op te richten. Bovendien vormt de avond de aftrap van de kandidaatstellingsprocedure voor de nieuwe deelraad.

De agenda ziet er als volgt uit (stukken volgen per post na 10 juni, in afwachting van het nog te nemen besluit):
– Opheffing afdelingen (vier aparte vergaderingen);
– Oprichtingsvergadering nieuwe afdeling;
– Ledenvergadering nieuwe afdeling, met:
– verkiezing bestuur en afgevaardigden;