Door op 19 september 2013

Langste Eettafel van Nederland op 5 oktober: aandacht voor eenzaamheid

In een sociale en bruisende stad als Amsterdam zijn er helaas veel mensen die zich eenzaam voelen. Eenzaamheid is een gevoel wat iedereen wel eens overkomt en vaak ook weer overwaait. Dit geldt echter niet voor iedereen. In Amsterdam hebben oudere mensen vaak last van eenzaamheid. De PvdA Amsterdam vindt dit onacceptabel. In een stad als Amsterdam gekenmerkt door een sterke sociale omgeving, dynamiek, diversiteit en gezelligheid,  is het treurig om te zien dat veel ouderen zich eenzaam voelen. Dat betekent dus actie!

In het kader van dit thema organiseert Coalitie Erbij in heel Nederland van 26 september tot en met 5 oktober de Week tegen de Eenzaamheid. Een actie met een goed doel waar de PvdA niet bij mag ontbreken.

De PvdA Amsterdam doet daarom op 5 oktober mee aan De Langste Eettafel van Nederland. Overal in het land gaan mensen met elkaar aan tafel, aan grote en kleine eettafels. De Langste Eettafel is een initiatief van Coalitie Erbij, een samenwerkingsverband van maatschappelijke organisaties, dat zich inzet om eenzaamheid te voorkomen en te bestrijden. Door alle tafels aan te melden op de website van Coalitie Erbij en te verbinden, ontstaat De Langste Eettafel van Nederland. Samen eten is een mooi idee omdat de ouderen bij elkaar komen en er aan tafel gepraat kan worden over verschillende onderwerpen.

Datum: 5 oktober 2013

Locatie: De Buurtkamer, Corantijnstraat 25 http://www.buurtkamercorantijn.nl/.

Tijd: 11:30 tot 13:30 uur

Aanmelden: [email protected]

Kortom, een leuke actie, met een mooie gedachte en voor de goede zaak. We zijn op zoek naar vrijwilligers die ouderen willen halen en brengen, en mensen die het leuk vinden om eten te koken. Meld je aan bij Sofia Chakrouni, [email protected]

Meer informatie op www.samentegeneenzaamheid.nl