17 augustus 2009

Lang Leve de Buurt!

De PvdA Amsterdam neemt het initiatief tot een drietal discussiebijeenkomsten over het belang van de buurt en hoe de buurt meer en weer op de kaart te zetten, mede in het licht van het feit dat de stadsdelen vanaf begin 2010 groter zullen zijn.
Voor de discussiebijeenkomsten nodigen wij vertegenwoordigers uit vanuit bewonersverenigingen, speeltuinverenigingen, buurt- en vrijwilligersorganisaties, sportverenigingen, maar ook organisaties uit de velden van zorg, welzijn, wonen, onderwijs, veiligheid en het bedrijfsleven en onze fracties en bestuurders uit de deelraden.

Om onze discussiebijeenkomsten te voeden, maar ook om onze discussienotitie te verbeteren horen wij graag voorafgaand uw mening, suggesties etc. Ook ontvangen wij graag buurtinitiatieven en activiteiten die u nu al onderneemt c.q. de knelpunten die u hierbij ervaart c.q. heeft ervaren. Ook als u foto’s heeft die het buurtgevoel verbeelden ontvangen wij deze graag. Wij hebben namelijk het voornemen om het buurtgevoel via de uitgave van een boek te verbeelden.

Wij organiseren drie bijeenkomsten die we hebben onderscheiden naar stadsdelen volgens de nieuwe stadsdeelgrenzen. Kunt u eventueel niet komen in de regio waar u uw activiteiten uitvoert, dan kunt u zich ook voor één van de twee andere bijeenkomsten aanmelden.

De bijeenkomsten vinden, steeds om 20.00 uur, plaats in:
• 24 september in Amsterdam Zuidoost/Oost
• 1 oktober in Amsterdam Nieuw West/West
• 15 oktober in Amsterdam Noord, Centrum en Zuid

De locaties worden nog nader bekendgemaakt.

Graag ontvangen wij dus uw reactie op onze discussienotitie. Aanmelden voor één van de drie bijeenkomsten kan door een email te zenden aan [email protected] t.a.v. Hennie Kooiman, of telefonisch via 020-552 34 77.

Uw reactie kunt u ook mailen naar bovenstaand emailadres. Wilt u bij uw aanmelding c.q. reactie uw naam, organisatie, telefoonnummer en emailadres doorgeven? U ontvangt dan een bevestiging en routebeschrijving.

Met vriendelijke groet,

Hetti Wilemse
Mohamed Mahdi
Gemeenteraadsleden PvdA Amsterdam

Bijlage: discussienotitie Lang leve de buurt!