4 november 2007

Karina Content krijgt Harriët Freezerring

Karina Content, voorheen Schaapman, krijgt de Harriët Frezerring uitgereikt. Dat maakte Cisca Dresselhuys, hoofdredacteur van het feministisch maandblad Opzij bekend.

Het raadslid zei tegen Het Parool ‘waanzinnig trots te zijn’. (Klik hier voor het hele interview). Ze kreeg de prijs, vernoemd naar een feministe en redactrice van OPZIJ, voor haar inzet tegen vrouwenhandel en het aan de kaak stellen van misstanden in de prostitutie. Eerdere prijswinnaars zijn onder andere Hedy d’Ancona en Ayaan Hirsi Ali.

‘De opsteker’ komt net op het moment dat Karina Content weer is gaan werken voor de Gemeenteraadsfractie, na een half jaar uit de roulatie te zijn geweest. ‘Het was hartverwarmend toen ik weer terugkwam’, zei ze na haar eerst fractievergadering.

De komende tijd gaat ze zich hard maken voor armoedebestrijding en sociale uitsluiting, vertelde ze Marcel Wiegman zaterdag in Het Parool.

Karina Content is raadslid sinds 2002 en schrijfster (o.a. van de bestseller zonder moeder, die dit jaar in het engels werd vertaald.) Ook deed het essay ‘Hoerenlopen is niet normaal’ veel stof opwaaien.