10 november 2011

In memoriam: Peter Meijer (1946 – 2011)

Op 7 november overleed Peter Meijer, voormalig raadslid voor de PvdA Amsterdam. De partij neemt met leedwezen afscheid van Peter en wenst zijn familie alle sterkte met het verlies.

Peter was van 1994 tot 2002 lid van de gemeenteraad voor de PvdA. Hij zette zich in voor het vergroten van de sociale rechtvaardigheid in de stad.

Peter was van 1990 tot 1994 fractievoorzitter PvdA in de deelraad Amsterdam-Zuid. Van 1994 tot 2002 lid van de gemeenteraad. Daarnaast heeft Peter verschillende functies bekleed in de Amsterdamse PvdA. Hij zette zich in voor het vergroten van de sociale rechtvaardigheid in de stad.

Dankzij zijn inzet in de raad keerden conducteurs terug op alle trams. Ook zette hij zich in voor het Damrak als ‘Rode Loper’ voor de stad. Daar wordt nu hard aan gewerkt. Een ander visionair voorstel van Peter was het terugbrengen van het water op het Rokin, zoals nu nog wel te zien op oude schilderijen.

Dat is tot op heden nog niet omgezet in concrete plannen, maar het laatste woord is er zeker nog niet over gezegd.

Peter stond in 2003 op de lijst voor de Tweede Kamer. Na het overlijden van Karin Adelmund in 2005 werd hij kamerlid tot 2006.

De PvdA Amsterdam wenst de familie van Peter sterkte met zijn verlies.