26 september 2007

Herverkiezing bestuur PvdA Amsterdam Zuidoost

Op de ledenvergadering in Podium Kwakoe waren woensdag 19 september een vijftigtal leden aanwezig. Met algemene instemming is de voorzitter en het bestuur van de afdeling voor twee jaar herkozen, voorzitter: Nick Bolte, leden: Mildred Clappers-Goodett, Gonsalves Domingos, Joan Griffith, Mario Hupsel, Inder Mataw, Sharda Ramadhin. De taakverdeling binnen het bestuur wordt binnenkort bekend gemaakt.
Op 22 september waren fractie en bestuur met Meer Rood op Straat samen te zien op de markt op Ganzenhoef. Veel mensen lieten weten begrip te hebben hoe de PvdA nu probeert concrete zaken voor mensen te regelen, zoals gratis schoolboeken. Tegelijk lieten de mensen ons ook weten dat als de PvdA toestaat dat het ontslagrecht, de bescherming van werknemers, bij het oud vuil gezet gaat worden, wij het dan niet goed doen.
Activiteiten op korte termijn zijn op woensdag 3 oktober een ledenbijeenkomst Zuidoost ter voorbereiding PvdA congres van 7 oktober in de RAI te Amsterdam. Het gaat dan om de koers van de partij, U bent alle uitgenodigd ook het congres mee te maken. Op donderdag 1 november is er een discussieavond met de leden over Onderwijs en Welzijn in Zuidoost met onze portefeuille houder Harry Verzijl. U krijgt hiervoor nog een uitnodiging.
Het nieuwe afdelingsbestuur wil een werkbestuur zijn. Het werkplan dat de 19e aan de leden is gepresenteerd zal besproken, vastgesteld, maar vooral ook uitgevoerd worden. Niet alles zal ons lukken, maar wij vragen alle leden actief bij te dragen aan het werk van de afdeling op weg naar een goed resultaat in de verkiezingen tot 2010. De aanloop en de voorbereiding naar deze verkiezingen is de verantwoordelijkheid die dit bestuur in de deze nieuwe termijn waar zal moeten maken. Wij doen ons best.

Nick Bolte,
voorzitter van de afdeling Zuidoost.