9 januari 2009

Geslaagde nieuwjaarsreceptie in Beurscafé

Op dinsdag 6 januari 2009 toostten de PvdA Amsterdam en de Amsterdamse gemeenteraadsfractie van de PvdA met zo’n 200 gasten van binnen en buiten de partij. De borrel vond plaats in het Beurscafé in de Beurs van Berlage. Het was een geslaagde bijeenkomst.

Er waren speeches van scheidend afdelingsvoorzitter Onno van der Vlerk en fractievoorzitter Manon van der Garde. Onno van der Vlerk maakte onder andere bekend dat de kandidaatstellingscommissie voor het nieuwe bestuur van de afdeling Amsterdam twee kandidaat-voorzitters heeft aangewezen waaruit de leden kunnen kiezen: Michiel Geuzinge en Auke Bijlsma.

Het nieuwe bestuur wordt tijdens de Algemene Ledenvergadering op 22 januari in de Amstelkerk gekozen door de leden van de Amsterdamse PvdA. Geuzinge en Bijlsma vonden beiden dat het goed is dat de leden ‘wat te kiezen hebben’ op 22 januari. Ze gaan de komende weken uitgebreid campagne voeren in de stad en bij de verschillende Amsterdamse afdelingen van de PvdA om op 22 januari zoveel mogelijk steun te verwerven voor hun kandidatuur.

Manon van der Garde stipte in haar nieuwjaarsspeech onderwerpen als de internationale financiële crisis, armoede bestrijding, integratie en het bestuurlijk stelsel van de stad aan. De speech van Manon van der Garde kunt u op deze site in zijn geheel lezen.

Bekijk ook het fotoverslag van de nieuwjaarsreceptie van de PvdA Amsterdam, waar deze speech werd uitgesproken.

Het was al met al een geslaagde bijeenkomst. En … het was ook nog gezellig!