17 februari 2010

Freek Ossel in COC-debat

Vorige week deed Freek Ossel mee aan het verkiezingsdebat van het COC. Belangrijk onderwerp was de bestrijding van het geweld tegen homo’s, lesbo’s, bi’s en transgenders. In de gemeenteraad hebben wij in de nota aanpak discriminatie stelling genomen tegen iedere vorm van geweld tegen homo’s. Al 20 jaar brengen we onze plannen tot uitvoering, mede dankzij PvdA-wethouders Kuijpers tot Buijne die zich hebben ingezet voor emancipatie. Volgens de politie is dit mede een reden waarom homo’s veel sneller aangifte doen van geweldsincidenten.

Volgens Pro Gay hebben we het meest homovriendelijke partijprogramma van Amsterdam. Natuurlijk zijn wij er nog lang niet, maar er is wel reden om de toekomst optimistisch tegemoet te treden. Het is niet normaal dat homo’s worden aangevallen. Ik zal dit te allen tijde bestrijden: desnoods met de inzet van lokhomo’s – wat een vreselijk woord. De daders van geweldsincidenten op homo’s of wie dan ook moeten worden opgepakt en aangepakt. Ieder incident is er één teveel.”