Door op 3 december 2012

Frank de Wolf verlaat de gemeenteraad

Frank de Wolf verlaat de Amsterdamse gemeenteraad. Hij heeft een nieuwe baan die niet te combineren is met het raadswerk en het fractievoorzitterschap. De gemeenteraads-vergadering van 20 december zal tevens de laatste zijn die Frank als raadslid bijwoont.

De PvdA-fractie buigt zich nu over zijn opvolging als fractievoorzitter. Het is de inzet van het fractiebestuur om op maandagavond 10 december de keuze van de fractie voor de nieuwe fractievoorzitter aan te kunnen kondigen.

Lange staat van dienst
Frank is sinds 2002 lid van de Amsterdamse gemeenteraad voor de Partij van de Arbeid. Sinds 2010 was hij fractievoorzitter. De Wolf was lid van de commissie die een raadsenquête organiseerde naar de Noord-Zuidlijn, deed samen met Carolien Gehrels de onderhandelingen die leidde tot de coalitie van PvdA, VVD en Groenlinks en voerde namens de fractie onder meer het woord over ‘Project 1012’, het opruimen van de Wallen. Laatstelijk bracht hij de discussie over het bestuurlijk stelsel tot een goed einde.

“We vinden het heel jammer, maar hebben alle begrip voor Frank’s beslissing. Als fractie van de PvdA Amsterdam en als afdelingsbestuur hebben we grote bewondering voor het harde werk dat Frank de Wolf altijd in bescheidenheid heeft verricht. Wij wensen hem alle succes in zijn nieuwe functie.”

Fractiebestuur PvdA Amsterdam
Martijn Kool, voorzitter PvdA Amsterdam