23 mei 2007

Erwin Spijker nieuwe fractievoorzitter

Edward Vos besloot terug te treden als fractievoorzitter, omdat hij meer tijd en ruimte wil voor het inhoudelijke werk als woordvoerder welzijn en WMO. Hij deed dit begin maart. De afgelopen maanden was Hussain Sahmi de tijdelijk fractievoorzitter.

De fractie heeft op 21 mei jl. unaniem Erwin Spijker als nieuwe fractievoorzitter gekozen.

Erwin Spijker is geboren (1957) en getogen in Amsterdam. Hij studeerde architectuur aan de Academie van Bouwkunst en heeft veel ervaring opgebouwd met stedelijke vernieuwingsprojecten.

Sinds 1984 woont Erwin met zijn gezin in Osdorp, waar ook (1996) zijn architectenbureau is gevestigd. Stedelijke vernieuwing in Osdorp heeft grote sociale en emotionele consequenties.Slopen kan je maar één keer doen en de vraag is of het er altijd beter van wordt.“Je geborgen voelen in Osdorp” vraagt om bestaanszekerheid, een veilige omgeving en schoonheid. Dit is een gezamenlijke verantwoordelijkheid en daar moet overtuigd aan gewerkt worden zodat Osdorpers trots kunnen zijn op dit stadsdeelTrots zijn versterkt het “wij” en “samen sterk” gevoel en dat heeft Osdorp nodig.