24 februari 2010

Een Christen ontmanteld

Freek Ossel blogt op zijn facebook:"Ongelofelijk. Elke democratische partij zou trots moeten zijn om de portefeuille homo- emancipatie te vervullen. Zo niet de Christen Unie. Rouvoet neemt de taken over van Plasterk maar wil of durft de verantwoordelijkheid voor homo- emancipatie niet aan. Hij zou zich moeten schamen."

Dit is geen Haags fenomeen; ook op lokaal niveau past het helemaal in het beeld van deze partij. Lijsttrekker van de Amsterdamse ChristenUnie Hugo Scherff zei een paar dagen geleden nog dat hij gelooft dat bidden homosexualiteit kan genezen. Hij wist niet hoe snel hij het weer in moest trekken. Maar het leed is al geleden, de geest is al uit de fles.

Morgen ga ik met hem in debat. Ben benieuwd of hij dit ook weet in te slikken.Naastenliefde, maar niet voor homo’s. Dat is de kennelijk de ware Christenten Unie. Afschuwelijk. Dan maar gewoon op 3 maart op de beste stemmen voor homo, bi’s lesbo’s en transgenders, voor Gay Capital! Het meest homo- vriendelijke verkiezingsprogramma, dat is de PvdA. Stem op 3 maart, Stem PvdA.