Doe mee met de permanente campagne!

19 juli 2024

Het afgelopen politiek seizoen hebben we twee campagnes georganiseerd. Tijd om vooruit te kijken. Zonder tussentijdse verkiezingen worden dat de gemeenteraadsverkiezingen in 2026. Een verkiezing waar we als PvdA onze progressieve ambities neerleggen voor een eerlijk, rechtvaardig en sociaal Amsterdam. Dat betekent dat we vanaf vandaag alles in het werk moeten stellen om dat te realiseren. Daarom heeft het afdelingsbestuur in overleg met de stadsdelen,  fracties, wethouders en stadsdeelbestuurders besloten om na de zomer te starten met de permanente campagne. Dat heeft alleen kans van slagen als we gebruik maken van de actieve bijdrage, kennis en kunde van onze leden. We hebben hiervoor een structuur bedacht waarin 4 campagneteams actief zijn waar leden een bijdrage kunnen leveren: Communicatie & Vormgeving, Actief in de Stad, Verbinding en Denk en Actie. Ieder team bestaat uit ongeveer 8 leden en wordt gekoppeld aan een bestuurslid. Een Coördinatieteam, dat inmiddels is samengesteld, zorgt voor de samenhang en afstemming.

Wil je een bijdrage leveren aan 1 van onderstaande teams of de zomervakantie benutten om daarover na te denken? Dan vragen we je om een korte motivatie met een CV te sturen naar [email protected]. Heb je vragen, dan kun je bellen met Annelies Spork (Bestuurslid Actief in de Stad, 06-55862840) of Stephan Antuma (Bestuurslid Campagne, 06-12904318). De sluitingstermijn is 1 september 2024.

Onderstaand een korte toelichting van de 4 teams.

Team Communicatie & vormgeving Het ondersteunen van de woordvoerder / medewerker communicatie van het fractiebureau. Opzet en ontwerp van promotiemateriaal. Bijdrage aan de permanente campagne via socials en website van PvdA Amsterdam.
Team Actief in de Stad Ondersteunen bij het gestructureerd en continu inzetten van het middel canvassen / huis-aan-huizen en de maandelijkse kiezers activiteiten op markten en pleinen. Dit bestaat uit het neerzetten van een stadsbrede planning, in overleg met het team Onderzoek kiezersthema’s identificeren, organiseren van trainingen en het ondernemen van acties op grond van de gespreksresultaten
Team Verbinding Dit team identificeert initiatieven en organisaties die bijdragen aan een progressief en sociaal Amsterdam. Ongeveer 2 keer per maand wordt er een (werk)bezoek georganiseerd door dit team aan een dergelijke organisatie of initiatief. Vanuit zowel stadsdeelcommissie en raadsfractie wordt er aangesloten op dit (werk)bezoek. Het team faciliteert de follow up en het doorlopende contact met deze initiatieven en organisaties.

Het tweede Denk- en Actieteam is inmiddels samengesteld en zal op basis van data en nieuwsuitingen de electorale ontwikkelingen en het sentiment in Amsterdam in kaart brengen. Er wordt gericht onderzoek naar thema’s en onderwerpen gedaan die gebruikt worden in de campagne.