6 september 2010

De Wolf fractievoorzitter PvdA Amsterdam

Frank de Wolf blijft de fractievoorzitter van de PvdA in de Amsterdamse gemeenteraad. De PvdA gemeenteraadsfractie heeft De Wolf maandagavond 6 september unaniem gekozen.

De Wolf verving vlak na de gemeenteraadsverkiezingen in maart Lodewijk Asscher die op zijn beurt waarnemend burgemeester werd na het vertrek van Job Cohen naar de landelijke politiek. De Wolf kreeg van de fractie de opdracht mee om een nieuwe coalitie voor Amsterdam te helpen formeren en zitting te nemen in de vertrouwenscommissie voor de nieuwe burgemeester.

De fractie koos hem onder meer vanwege zijn ervaring. De Wolf zit sinds 2002 voor de PvdA in de gemeenteraad en is naast zijn politieke carrière viroloog en directeur van de stichting HIV Monitoring bij het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam en hoogleraar aan Imperial College in Londen.

De Wolf: ‘Ik ben blij met het vertrouwen van de fractie. Voor Amsterdam breekt er een moeilijke periode aan, waarin bezuinigingen centraal zullen staan. Het bestuur moet op orde, de diensten beter en efficiënter. Samen met de fractie zal ik mij inzetten voor een sterk Amsterdam. Werk, goed onderwijs, veiligheid en sociale samenhang staan daarbij centraal.’