19 januari 2010

De PvdA trapt af voor de gemeenteraadsverkiezingen

Het kwik bewoog zich op zaterdag 16 januari rond het vriespunt, maar een warme sfeer heerste op en rond het Johan Cruijff Court op het Sumatraplantsoen in Amsterdam Oost. Onder grote belangstelling van burgers, vrijwilligers en partijleden gaf partijleider Wouter Bos er de landelijke aftrap van de PvdA-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart. Lodewijk Asscher hield een toespraak voor de Amsterdamse Campagne.

Tijdens zijn toespraak wees Bos erop dat de aanstaande verkiezingen zeer spannend zullen worden. Hij benadrukte het belang van de PvdA in de komende jaren. Nederland is net de crisis uit aan het kruipen en iedereen weet dat er moeilijke beslissingen genomen moeten gaan worden, zei de partijleider. “Als er straks ook moeilijke maatregelen genomen moeten worden om in het Nederland van na de crisis de economie en de schatkist weer op de rails te krijgen, dan is er uiteindelijk maar één partij die borg staat voor eerlijk delen, maar één partij die er ook in moeilijke tijden voor zal zorgen dat kwetsbare mensen zullen worden ontzien. En dat is de Partij van de Arbeid.”

Wat de PvdA betreft doet iedereen mee. Om te realiseren dat ook íedereen kan meedoen, zal de partij ook lokaal inzetten op de vergroting van kansen op de arbeidsmarkt, de armoedebestrijding en scholing voor jongeren. “Gaan we in deze economisch onzekere tijden de rijken rijker maken en gewone mensen daar de rekening voor laten betalen of gaan we eerlijk delen en iedereen een kans geven op een mooie toekomst in dit mooie land?”

Bos gaf ook letterlijk de aftrap, aan een voetbalwedstrijd tussen PvdA’ers en ‘panna-voetballers’. Enkele bewindslieden en Kamerleden trotseerden de kou en trokken een voetbaltenue aan. Dat ze werden weggespeeld, mocht de pret niet drukken. Overigens won het witte team en wel door een voltreffer van onze wethouder Carolien Gherels.

Nog tijdens de wedstrijd gingen tientallen enthousiaste vrijwilligers en kandidaat-raadsleden de wijk in voor een persoonlijk contact met burtbewoners. Veel bewoners namen de aangreikte rozen graag in ontvangst.

Lodewijk Asscher hield een toespraak over de Amsterdamse gemeenteraadsvekiezingen.