2 augustus 2007

‘De PvdA is altijd op straat.’

Afgelopen zaterdag. Meer Rood Op Straat (MROS), de permanente campagne van de PvdA. Deze keer in het grootste stadsdeel van de stad, Stadsdeel Amsterdam Noord, op een zonnige, zomerse zaterdag. Vertegenwoordigers van het afdelingsbestuur Noord, deelraad- en gemeenteraadsfractie reageerden direct enthousiast om mee te doen en waren om een uurtje of 1 present op het drukke en levendige winkelcentrum Buikslotermeerplein.

De inzet: twee statafels van een tientje, prachtige rode rozen, het zomerprogramma, contactformulieren, enthousiasme, ernst en vooral geloof in en trots op de PvdA.

En de oogst? Vele positieve reacties, bijzondere ontmoetingen, vragen, discussie, en vooral die welgemeende, voelbare goede sfeer van positiviteit waarin mensen vrij en trots melden dat zij de PvdA steunen en al heel lang steunen. Niet slecht dus.

Voor het eerst ook waren er de speciale contactformulieren met vragen als: “Is er genoeg te doen in Amsterdam Noord en in Amsterdam?” en: “ Wat moet er nog gebeuren?”. Een succes, want vele formulieren werden ingevuld en door een deelraadslid onder de arm mee naar huis genomen om er iets mee te doen. En natuurlijk was er ook het speciale PvdA Zomerprogramma met punten over veiligheid, jeugd en wonen dat in goede Noordelijke Amsterdamse aarde viel . Kortom de stemming zat er bij ons en het winkelende publiek goed in. En naarmate er vaker werd gevraagd “Zijn er verkiezingen of zo?” werd voor iedereen ook weer eens duidelijk wat de meerwaarde en boodschap van MROS is, namelijk: De PvdA is er altijd!