27 juni 2006

“De erfenis van Hirsi Ali; toekomst van het integratiedebat”

Debatavond NP 30, 28 juni 2006
Locatie: De Balie, Kleine-Gartmanplantsoen 10, Amsterdam
Inloop vanaf 19.00 uur, aanvang 19.30 uur
Entree: gratis

Thema: "De erfenis van Ayaan Hirsi Ali ; de toekomst van het integratiedebat"

Drie inleiders

Paul Scheffer
, hoogleraar grootstedelijke problematiek aan de UvA en in 2000 auteur van het spraakmakende NRC-essay ’Het Multiculturele drama’.

Marco Pastors, gepokt en gemazeld als bestuurder op centraal lokaal niveau met ’rechts’ profiel in tweede stad van Nederland en door velen geprezen om de bereikte resultaten.

Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter op deelraadniveau met ’links’ profiel in eerste stad van Nederland en voorheen bekend als woordvoerder van de Unie van Amsterdamse Moskeeën.

NP 30 is een progressief "dertigers"-netwerk, waarin tijdens maandelijkse bijeenkomsten gedebatteerd wordt over actuele en minder actuele thema’s uit politiek en maatschappij (www.np30.nl). Dit netwerk is niet verbonden aan een bestaande politieke partij. Iedereen is daarbij welkom. NP 30 heeft als specifieke doelgroep mensen die tussen de 5 en 15 jaar werkzaam zijn in de commercie, zakelijke dienstverlening of industrie. Het netwerk hoopt in te spelen op de belangstelling voor actuele thema’s die bij mensen gegroeid is na een aantal jaren werkervaring en tracht op deze manier meer mensen bij het politieke en maatschappelijke debat te betrekken.