18 mei 2010

CASA 400 blijft twee jaar langer open

De PvdA-fractie Amsterdam Oost heeft duidelijkheid gevraagd omtrent CASA 400. Op 31 mei lopen de huidige huurcontracten af en daarom wilde de PvdA nu duidelijkheid van het stadsdeel over de toekomst van de oudbouw. Voor de nieuwbouw , die binnenkort de deuren opent, is er inmiddels een wachtlijst van 700 studenten dus de noodzaak voor langer open houden is zeker aanwezig.

Uit de beantwoording van verantwoordelijk stadsdeelwethouder Germaine Princen (PvdA) blijkt dat er inmiddels overeenstemming is met de eigenaar van CASA 400 om de oudbouw twee jaar langer open te houden voor studentenhuisting.

Volgens Christiaan Winkel, duoraadslid PvdA Amsterdam Oost, is dit goed nieuws. “ Er is nu eindelijk duidelijkheid voor de studenten die er nu wonen en voor de komende twee jaar zijn wij verzekerd van extra studentenkamers in Oost. Meer studentenhuisvesting is een prioriteit van de PvdA en wij zijn daarom verheugd dat de voorgenomen sloop van de oudbouw van CASA 400 is uitgesteld.”