1 november 2006

Bos' nieuwe boek op Dappermarkt

Voor het campagneteam van de afdeling Oost-Watergraafsmeer begon de dag vandaag met het verzamelen van de materialen. Het was nog even spannend of de markt doorging. Bij een te harde wind mogen de marktkramen niet worden opgebouwd. De markt was open. Om 12 uur begonnen we met het opbouwen van de marktkraam. ‘Vandaag is de markt alleen voor doorzetters’, volgens de marktmeester. Op het Dapperplein werd de kraam opgezet en aangekleed met posters, ballonnen en folders. Rond 13 uur kleurde het Dapperplein langzaam rood. Gerdi Verbeet (nr. 14 op de kandidatenlijst) ging direct in gesprek met bezoekers en deelde folders uit. Ook Martin Verbeet (stadsdeelvoorzitter), Germaine Princen (portefeuillehouder Wonen), Bart Zonnenberg en Sander Alkema (PvdA-fractie Oost-Watergraafsmeer), Raoul Schildmeijer (voorzitter afdeling) en Jan Sluiter (bestuur) voerden druk campagne.

Rond 14 uur reed de bus met Wouter Bos en een aantal andere kandidaten voor de Tweede Kamer de Dappermarkt op. De pers was massaal toegestroomd: RTL-nieuws, NOS, Radio 1, BNR enz. Martin Verbeet ontving Wouter Bos en bood hem een tas met informatie over Oost-Watergraafsmeer aan, waaronder een boek over de geschiedenis van de Dappermarkt. Meint Helder (PvdA-fractie) kondigde vanaf de ‘zeepkist’ Wouter Bos aan, waarna Wouter Bos zijn boek aan de bezoekers en de pers presenteerde. In zijn toespraak vroeg Wouter Bos aandacht voor de integratie. Twee jaar na de moord op Theo van Gogh is het, volgens Wouter Bos, verbijsterend hoe weinig thema’s die toen belangrijk waren, nu nog een rol spelen.

Na de presentatie van het boek ‘Wat Wouter Wil’ ging Wouter Bos in gesprek met bezoekers van de markt. Tijdens een hevige hagelbui schuilde iedereen onder de kraam van de PvdA. Wouter Bos signeerde zijn boek, gaf interviews aan de pers en sprak verder met bezoekers van de markt. Rond 16 uur vertrok Wouter Bos en bleven de vrijwilligers achter om de kraam weer af te breken. Buurtkinderen kregen de ballonnen en iedereen ging met een goed gevoel weer naar huis. Veel positieve reacties van bezoekers en kiezers, veel folders uitgedeeld, veel posters weggegeven en doorgaan, doorgaan tot 22 november, zodat de PvdA op 22 november de grootste partij is en we een overweldigende overwinning kunnen vieren. Op weg naar een beter Nederland.

Zie ook het verslag op de website van de Dappermarkt en
het verslag van Wouter Bos en fotoverslag