25 juni 2009

Bibliotheek Watergraafsmeer blijft open

Tijdens de behandeling van de Voorjaarsnota 2009 heeft de PvdA samen met SP en Méérbelangen een aantal bezuinigingen teruggedraaid. Hierdoor blijft de bibliotheek in de Watergraafsmeer open, wordt er niet bezuinigd op het toezicht in de speeltuinen, sluit er geen buurthuis, blijven de veiligheidssteunpunten open en blijft er voldoende geld om festivals in ons stadsdeel te laten plaats vinden.

Natuurlijk moet er in de toekomst wel bezuinigd gaan worden. Een sluitende begroting blijft voor de PvdA uitgangspunt. Daarom heeft de PvdA eerst een aantal onderzoeken en beleidsdocumenten gevraagd. In de eerste plaats een onderzoek naar de effectiviteit van het welzijnsbeleid in Oost-Watergraafsmeer. Dit moet in kaart brengen of er efficienter gewerkt kan worden en of er dubbelingen van activiteiten zijn. Ook op het gebied van veiligheid, festivals en buurthuiswerk komt er eerst beleid. Naar aanleiding daarvan kunnen we keuzes voor de toekomst gaan maken. Niet ad hoc hier en daar een bezuiniging, maar gefundeerd keuzes maken.