12 mei 2006

Assistent gezocht voor Asscher en Herrema.

Politiek assistent voor Lodewijk Asscher
U werkt voor de loco-burgemeester en wethouder Financiën, Economische Zaken, Haven en Luchthaven, Lodewijk Asscher. U adviseert over politieke en beleidsinhoudelijke kwesties, onderhoudt contacten op het stadhuis en daarbuiten (van stadsdelen, raadsfracties tot Tweede Kamer). Op die manier bent u het gehoor, geweten, geheugen en sparring partner van de wethouder, van ‘manusje van alles’ tot strategisch adviseur. U staat paraat in goede en slechte tijden en bent, net als de wethouder, altijd beschikbaar. Kortom: geen gemakkelijke baan, wel een baan voor iemand die durft.
Wij vragen een academisch/ HBO werk- en denkniveau. U heeft uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. U bezit aantoonbare affiniteit met de PvdA.

Belangstelling?
Neem dan voor meer informatie contact op met de heer J.H.L. van Berkel, politiek assistent, telefoon (020) 552 20 24, e-mail: [email protected]

Uw schriftelijke sollicitatie met cv kunt u tot uiterlijk 28 mei a.s. richten aan: de heer J.H.L. van Berkel, Bestuursdienst Amsterdam, kamer 4279, postbus 202, 1000 AE Amsterdam of per email: [email protected]

Politiek assistent van Tjeerd Herrema

U werkt voor de wethouder Verkeer, Vervoer en Infrastructuur (incl. Noord/Zuidlijn), Volkshuisvesting, en Monumenten, Tjeerd Herrema. U adviseert over politieke en beleidsinhoudelijke kwesties, onderhoudt contacten op het stadhuis en daarbuiten (van stadsdelen, raadsfracties tot Tweede Kamer). Op die manier bent u het gehoor, geweten, geheugen en sparring partner van de wethouder, van ‘manusje van alles’ tot strategisch adviseur. U staat paraat in goede en slechte tijden en bent, net als de wethouder, altijd beschikbaar. Kortom: geen gemakkelijke baan, wel een baan voor iemand die durft.

Belangstelling?

Voor beide functies geldt dat de voorkeur uitgaat naar een kandidaat met enige jaren werkervaring. Afhankelijk van leeftijd en werkervaring is inschaling mogelijk in schaal 11 of 12. Duur van het arbeidscontract is gebonden aan de wethouder. Dit betekent dat het contract van rechtswege eindigt een maand na het aftreden van de wethouder. De overige arbeidsvoorwaarden van de Gemeente Amsterdam zijn volledig van toepassing en te vinden op www.werkenbij.amsterdam.nl

De gemeente Amsterdam streeft naar een personeelssamenstelling die een afspiegeling vormt van de bevolking van Amsterdam. Allochtone kandidaten worden daarom nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.