7 maart 2012

.amsterdam domein stap dichterbij

Amsterdam maakt haast met het realiseren van het .amsterdam-topdomein. Onderhandelingen met potentiële concessiehouders zijn gestart. Dat is hoopgevend; het ziet er naar uit dat er snel uitsluitsel zal zijn.

Nadat de PvdA aan de bel trok over het nut en de noodzaak van het .amsterdam-domein, heeft het stadsbestuur vaart gezet achter de kwestie. Aangezien geïnteresseerden vóór 29 maart aanstaande moeten inschrijven voor de nieuwe internet topdomeinen is het heel belangrijk dat er snel actie ondernomen wordt.

Gelukkig zien de wethouders Gehrels en Asscher dat ook in. Wethouder Gehrels (verantwoordelijk voor city marketing) heeft door een onafhankelijk bureau laten uitzoeken wat het belang van een eigen domein voor Amsterdam is voor zowel het bedrijfsleven als de promotie van de stad.

Het advies van het bureau is positief. De domeinnaam .amsterdam biedt sterke mogelijkheden voor het promoten van je op Amsterdam gerichte bedrijf. Denk aan een Ajax.amsterdam of Parool.amsterdam, of – zoals het onderzoeksbureau voorstelt – adressen als portof.amsterdam.

De komende weken zal blijken of het stadsbestuur erin geslaagd is .amsterdam binnen te halen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het lukt.