17 december 2011

Amsterdam Actief: Afdelingenestafette PvdA Amsterdam

De stedelijke werkgroep Samenredzaamheid (voorheen de werkgroep Armoede) heeft een discussienotitie gemaakt onder de titel Amsterdam Actief. Alle Amsterdammers moeten volwaardig mee kunnen doen aan de samenleving. Werk mee aan een nieuw plan voor Amsterdam: de AfdelingenEstafette.

De voorzitter van de PvdA-Amsterdam, Michiel Geuzinge, kondigt in een aanbiedingsbrief  aan, dat deze discussienotitie in de komende maanden in een estafette in alle zeven Amsterdamse afdelingen van de PvdA zal worden besproken. Alle leden zijn hiervoor uitgenodigd.

Een groep PvdA-leden van vele verschillende achtergronden en uit alle hoeken van de stad, heeft het initiatief genomen om een discussiestuk te schrijven over de vraag hoe meer Amsterdammers kunnen werken of op een andere manier kunnen meedoen in de samenleving. Teveel Amsterdammers staan namelijk langs de kant en dat leidt tot een hardnekkige, zichzelf versterkende concentratie van achterstanden en problemen in Amsterdam.

Het discussiestuk is een positief verhaal. Een verhaal dat kritische observaties niet uit de weg gaat en een spiegel durft voor te houden, maar tegelijkertijd inspirerende ontwikkelingen in de stad laat zien en een aantal positieve voorstellen bevat om iedere Amsterdammer volwaardig mee te laten doen. Het moet de basis worden voor een nieuwe agenda voor de komende tien jaar.

De aanbiedingsbrief en het discussiestuk staan hieronder!

Download de onderstaande Aanbiedingsbrief hier >>

Aanbiedingsbrief