18 maart 2009

Afscheid van Randy Stena

De PvdA Amsterdam Zuidoost heeft zijn best gedaan Randy Stena, ons jongste raadslid, met raad en daad bij te staan. Met name de fractievoorzitter Muriel Dalgliesh heeft hier veel tijd aan besteed. Na het zomerreces 2008 werd duidelijk dat het niet goed zou komen met zijn functioneren en hield Randy zich doof voor aansporingen van de partij. Op verzoek van de fractie heeft de voorzitter van de afdeling het partijbestuur verzocht Randy terug te roepen vanwege het niet deelnemen aan het werk van de partij en in de vertegenwoordigende organen. Randy heeft vorige week een brief van het partijbestuur gehad dat de terugroepingprocedure is gestart, en dat hij de kans kreeg zich te verweren.
Op 17 maart heeft Randy Stena ons laten weten afscheid te nemen van de Partij van de Arbeid en dus ook van de PvdA-fractie. Niet duidelijk maakt Randy of hij van plan is als individueel raadslid aan te blijven. In dat geval neemt hij zichzelf zelf en vooral de kiezers in de maling. De PvdA Zuidoost betreurt de gang van zaken en ziet hierin ook een bevestiging dat het juist was een terugroepingprocedure te beginnen.

Muriel Dalgliesh,
voorzitter fractie PvdA Zuidoost