23 september 2009

Weg op IJburg nog steeds dicht

PvdA-fractievoorzitter Manon van der Garde vroeg het College van B&W om uit te zoeken waarom de weg van IJburg naar Muiden is afgesloten door een hek. De afgesloten weg is een goede verbinding met de A1 en het gebruik ervan voorkomt dat IJburgers en masse in de file staan op de IJburglaan. Uit de antwoorden blijkt dat er gesprekken over een oplossing gaande zijn tussen de gemeenten Diemen, Muiden, het stadsdeel Zeeburg en het NUON.

Van der Garde: ‘Ik ben blij dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Want behalve dat veel mensen boodschappen doen bij de Maxis in Muiden, is deze weg ook een snelle verbinding naar de A1. Je zou bijna vergeten dat IJburg een eiland is. Van de 13.000 inwoners gaan er veel dagelijks het eiland af voor hun werk. Ze staan nu vaak in de file op de IJburglaan. Waar ik me nog het meest aan erger is dat er een weg ligt, en dat er geen goede reden is dat mensen er niet overheen mogen rijden.’

De antwoorden van het College van B&W zijn bijgesloten.