7 september 2009

Elvira Sweet niet beschikbaar voor nieuwe termijn

Aan de leden van de afdeling PvdA Zuidoost

Vandaag, 7 september, is de laatste dag van de kandidaatsstelling voor de lijst van de PvdA Zuidoost voor de verkiezing op 3 maart 2010 van de nieuw stadsdeelraad 2010- 2014. Elvira Sweet heeft bekend gemaakt dat zij géén belangstelling heeft voor een derde bestuursperiode. Elvira heeft steeds te kennen gegeven dat een ambtsperiode van acht jaar als voorzitter van het Stadsdeel Zuidoost ruim voldoende is.

Namens de gehele afdeling betuig ik Elvira ons respect voor haar besluit. Elvira was en is een voorbeeld, een inspiratiebron voor velen. Als ons politiek leider, en als de voorzitter van stadsdeel Zuidoost, werkt zij keihard om resultaten te boeken voor haar mensen, alle bewoners van Zuidoost. Er is veel tot stand gebracht in de wijk. Zoals Elvira schrijft: “Mede dankzij de medewerking van de bewoners , bedrijven , instellingen en ambtenaren kan ik terug kijken op een fantastische en leerzame periode.” Dankzij het vertrouwen van de bewoners in de visie van de PvdA, ook in onze aanpak door sloop en vernieuwing, van keihard aanpakken maar ook kansen bieden, ontwikkelt Zuidoost zich, onder leiding van Elvira, tot een mooie wijk, divers en veelkleurig, en met de uitstraling van een stad in de wereld. Terecht schrijft Elvira: “Met heel veel trots en tevredenheid rond ik deze periode af. Ik geef het stokje graag over aan een nieuwe bestuur.” Elvira zou Elvira niet zijn als zij niet ook schrijft dat “zij zich ook tot op de laatste dag keihard zal inzetten voor Zuidoost.”. Als het moment daar is, zullen wij in gepaste stijlafscheid nemen van Elvira Sweet.

Bij deze alvast: Elvira, onze dank voor je inzet en je leiderschap.

Nick Bolte,
voorzitter van de afdeling PvdA Zuidoost.