15 juni 2009

Opheffingsvergadering Afdeling Geuzenveld-Slotermeer

Beste leden,

Wij nodigen u uit voor de opheffingsvergadering van de PvdA afdeling Geuzenveld-Slotermeer. Deze bijeenkomst zal plaatsvinden op woensdag 24 juni 2009 in het Tuinstadhuis. Adres: Plein ’40-’45 nr.1. Inloop 19:30, start 20:00.

Op 10 juni j.l. heeft de gemeenteraad van Amsterdam beslist dat het aantal stadsdelen teruggebracht wordt van 14 naar 7. Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer zal fuseren met Osdorp en Slotervaart. De ingangsdatum van de fusie is bepaald op 1 mei 2010, maar de verkiezingen van de gemeenteraad en de stadsdeelraad op 3 maart 2010 zullen al op basis van de nieuwe stadsdelen worden gehouden. De inrichting van de PvdA afdelingen in Amsterdam loopt synchroon met de grenzen van de stadsdelen. Het besluit van de gemeenteraad houdt dus tevens de fusie van de PvdA afdelingen in.

De afdelingsbesturen in Amsterdam zijn al in een vroegtijdig stadium met de voorbereidingen hiervoor begonnen. De besturen van de drie afdelingen hebben inmiddels uitgebreid met elkaar gesproken over wat dit betekent. We zijn daarbij in gezamenlijkheid tot de conclusie gekomen dat het in ieders belang is om zo snel mogelijk de PvdA-afdelingen te fuseren. Want de nieuwe, gefuseerde afdelingen dienen ook de verkiezingen voor de deelraad voor te bereiden e.d.

Op grond van de statuten en het huishoudelijk reglement van de Partij van de Arbeid dient eerst de oude afdeling formeel opgeheven te worden. Pas als alle afdelingen dat hebben gedaan, kan een oprichtingsvergadering gehouden worden voor de nieuwe afdeling. Op deze vergadering vragen wij aan de leden formeel toestemming de afdeling op te heffen en een nieuwe afdeling op te richten.

Deze bijeenkomst zal afgesloten worden met lekkere hapjes en drankjes.

Agenda Opheffingsvergadering
1. Opening
2. Mededelingen
3. Doel van het opheffen van de afdeling Geuzenveld-Slotermeer
4. Formeel besluit van de opheffing PvdA-afdeling Geuzenveld-Slotermeer
6. Sluiting
7. Borrel

U bent allen van harte welkom.

Afdelingsbestuur PvdA Geuzenveld-Slotermeer