17 maart 2009

PvdA veegt de straten in Noord!

Tijdens de landelijke opschoondag op 21 maart a.s. gaat de PvdA Amsterdam met een knijper en veegploeg de straten schoonmaken in de Banne in Amsterdam Noord. Ruim 250 organisaties gaan in heel Nederland de straat op om de lente te vieren met een schoon park, schone straat en speelplekken. De PvdA Amsterdam nodigt u uit om met ons mee op te ruimen: we verzamelen om 12.00 uur bij de ingang van Winkelcentrum de Banne (aan de Schepenlaan) in Amsterdam Noord. Wij zorgen voor een drankje en vuilniszakken, neemt u zelf een bezem en handschoenen mee? Een betere start van de lente kunnen wij niet bedenken.

PvdA Gemeenteraadslid Anne Graumans: "Het is vandaag de Make a Difference a Day dag en de landelijke opschoondag. Amsterdammers zetten zich vandaag massaal in als vrijwilliger, ze maken pleinen schoon, koken voor daklozen.en doen allerlei klussen voor organisaties zoals Amnesty International die handjes kunnen gebruiken. Ik doe mee aan het opruimen van de publieke ruimte in de Banne. In een mooie en een schone omgeving wil je elkaar ontmoeten, wil je je kinderen laten spelen en een eerste lentewandeling maken. Daarom doe ik mee en doet de PvdA mee. Voor een schone buurt en een sterk Amsterdam Noord!"

De landelijke opschoondag
Landelijk Opschoondag is een jaarlijks evenement in het teken van het opruimen van zwerfafval. Ook dit jaar, op 21 maart, steken duizenden vrijwilligers steken de handen uit de mouwen en vegen hun straatje schoon. Dit jaar valt de Landelijke Opschoondag voor het eerst samen met Make A Difference Day. Meedoen aan de Landelijke Opschoondag betekent automatisch meedoen aan MADD. Dat is twee vliegen in één klap.
Inmiddels hebben al meer dan 200 gemeenten en andere organisaties zich aangemeld. Tijdens de Landelijke Opschoondag ruimen zij samen met vrijwilligers het zwerfafval op.

Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met PvdA Gemeenteraadslid Anne Graumans: 06-193 508 38