20 februari 2009

Interview met wethouder Asscher

21 november 2008 – Djoe Lan Tan

Hanan Boussoufa zit in het vierde jaar van het Montessori College Oost. In november liep zij stage bij de gemeente Amsterdam en interviewde wethouder Asscher. Het interview leest u hier.
Vertel eens wat over u zelf.

Ik ben wethouder Asscher Lodewijk. Ik ben wethouder van Financiën, Economische Zaken en onderwijs.
En wat doet u voor het onderwijs?

Ik ben nog niet zo lang wethouder van onderwijs. Maar probeer zoveel mogelijk te verbeteren. We zorgen voor goed onderwijs en goede gebouwen zodat de kinderen zich veilig en prettig voelen op school.

Wat heeft tot nu toe opgebracht in de maanden dat u wethouder bent van onderwijs?

We hebben veel projecten gedaan. We zijn langs scholen geweest die verbeterd moeten worden. We proberen goede leraren te leveren aan de leerlingen. We werken aan de vervoer voor de kinderen die met de schoolbussen worden opgehaald.

Kunt u nog een project opnoemen dat u gedaan heeft?

We zijn in de buurt gegaan van scholen en rondgelopen om te kijken of er kinderen waren die spijbelden. En we hebben er veel van gevonden. We zijn naar de dappermarkt geweest en daar vonden we veel jonge kinderen die niet naar school gaan zonder reden. En we proberen alles eraan te doen om ze weer zover te krijgen om weer terug naar school te gaan.
Vindt U uw functie moeilijk?

Nee, het is niet echt moeilijk. Het is fijn om andere mensen te helpen en ze een goede toekomst proberen te geven. Wel heb je af en toe tegenslagen. Maar daar kun je snel overheen komen.