19 februari 2009

PvdA fractie betreurt vertrek Tjeerd Herrema

Donderdag 19 februari werd het nieuws bekend dat de jaarlijkse doorrekening van de NoordZuidlijn een nog slechter beeld laat zien dan dat al bekend was. Tjeerd Herrema maakte bekend dat hij als gevolg hiervan zijn wethouderschap neerlegt. De PvdA fractie betreurt zijn vertrek, maar respecteert Tjeerd zijn beslissing.

Manon van der Garde, fractievoorzitter: “Amsterdam verliest in Tjeerd een kei van een wethouder, die zijn ambt met visie en passie heeft ingevuld. We verliezen daarnaast als PvdA Amsterdam een warme en betrokken en deskundig bestuurder."

“Tjeerd heeft ontzettend veel betekend voor de stedelijke vernieuwing, de luchtkwaliteit en het openbaar vervoer. Daarnaast heeft hij zich voor de volle 100% ingezet om helderheid te krijgen over de NoordZuidlijn. Het karakteriseert Tjeerd dat hij zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid neemt voor dit dossier, maar wij betreuren het verlies van deze warme, betrokken en deskundig bestuurder,” aldus Manon.