24 december 2008

Een vooruitblik op 2009

Na de overwinning van 2006, na de onderzoeken in alle openheid van 2007, is 2008 het jaar dat de PvdA weer heeft laten zien dat wij een partij zijn die het verschil kan maken. In het bestuur van het land, in Zuidoost. In de gehele wereld heeft de verkiezing van de Democraat Barack Husein Obama nieuwe hoop opgeroepen. De PvdA heeft dit de nacht van 4 op 5 november in Zuidoost gevierd in NoLimit (het NOSj Journaal liet het zien). Honderden mensen, oud en jong (met dank aan Guilly Koster en Steffen Chocolaad) deelden in de vreugde, samen met onze partijvoorzitter Lilianne Ploumen.
In Nederland heeft Wouter Bos waardering gekregen van de mensen en is hij gekozen tot politicus van het jaar vanwege zijn sterke optreden om Nederland sterk te houden in onzekere tijden.

In Zuidoost gaan wij onversaagd door met de vernieuwing: woningen en voorzieningen zoals een nieuw zwembad en sportcomplex. Onze bestuurders zoeken de mensen op; ook achter de voordeur als mensen dit op prijs stellen. En als het nodig is, maken wij ons sterk om aan een betere kwaliteit te kunnen werken. Gekapte bomen, een kale vlakte vindt niemand leuk, maar er komt straks wel een recreatiepark met sportvoorzieningen voor terug. In verband hiermee heeft een initiatiefmotie van onze fractie de aanzet gegeven voor de vernieuwing van het beroemde Zomerfestival in Zuidoost, met een positieve evaluatie van de talrijke bezoekers, de omwonende, de instanties als resultaat. Op 2 december heeft onze fractie onder leiding van Muriel Dalgliesh een groot aantal moties aangenomen zodat in eensgezindheid de lastige klus is geklaard om vijf miljoen te moeten bezuinigen en toch de politieke prioriteiten van de PvdA overeind te houden. Hiermee toont de PvdA haar bestuurlijke kracht en laat zij zien te handelen vanuit een visie op Zuidoost als een stadsdeel met allure.

Bij de recente verkiezingen voor de Waterschappen hebben onze leden Piet Wester en Reinie Kaas het prima gedaan. Terwijl hij niet op een verkiesbare plaats stond, kreeg Piet Wester zoveel stemmen dat hij bijna rechtstreeks was verkozen.

De afdeling PvdA Zuidoost groeit weer in ledenaantal. Wij zijn bijna terug op grens van 500 leden, die per 1 januari 2009 recht geeft op rechtstreekse vertegenwoordiging in partijorganen als het nieuwe Politiek Forum van de PvdA; dit is 20 december van start gegaan met Mario Hupsel als onze afgevaardigde. Wij hebben nog een dozijn leden nodig, daarom deze OPROEP: maak nog in december iemand lid aan van de PvdA Zuidoost; zo iemand die het allang had moeten zijn. Ook uw partner kan voor een gering bedrag lid worden. Voor het 500ste lid van de afdeling ligt de autobiografie van Barack Obama klaar!

Lees de volledige Konvo Extra…