Door op 7 juni 2013

Kom naar #vanwaarde020 en denk mee over onze koers!

Wat is nou echt ‘van waarde’ in Amsterdam? En waarom vinden we dat? Of is er iets van waarde wat nu juist ontbreekt in de stad? En wat is er voor nodig om dat voor elkaar te krijgen? Kunnen we dat zelf of werkt samen beter? Welke rol speelt de politiek daarin? Moet de politiek zich minder met mensen bemoeien of een andere rol gaan spelen?

De gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 komen dichterbij. Tijd om ons te bezinnen op waar de Partij van de Arbeid zich de komende vier jaar voor wil inzetten!

We starten een zoektocht met Amsterdammers in een drietal #vanwaarde020bijeenkomsten voor de zomer. We hebben o.a. Bas Jacobs, Carolien Gehrels, Zef Hemel, Frank Kalshoven, Mei Li Vos en Paul de Beer bereid gevonden om ons daarbij te helpen. We nodigen u van harte uit om mee te doen!

#vanwaarde020: goed werk en bestaanszekerheid
Tijdens de eerste bijeenkomst gaan we op zoek rond de waarden bestaanszekerheid en goed werk.

Sprekers zijn: Mei Li Vos, Carolien Gehrels (onder voorbehoud), Paul de Beer, Bas Jacobs, Zef Hemel, Frank Kalshoven, Oguz Dulkadir, Henk van Waveren, Fatihya Abdi en Harvey Otten.

Wanneer: donderdag 13 juni, 20.00 – 22.00 uur (inloop 19.30 uur).
Waar: Nova College, Burgemeester Hogguerstraat 2, Amsterdam Nieuw-West

#vanwaarde020: verheffing en binding
We gaan verder tijdens de tweede bijeenkomst met de waarden verheffing en binding.

Sprekers zijn o.a.: Marleen Stikker, Mercedes Zandwijken, Mark de Kruik, Floor Ziegler, Paul Kalma en Nina Tellegen.

Wanneer: donderdag 20 juni, 20.00 – 22.00 uur (inloop 19.30 uur)
Waar: muzyQ Studio’s, Atlantisplein 1, Amsterdam Oost

#vanwaarde020: Stadsconferentie
We sluiten de #vanwaarde020 discussie af met een Stadsconferentie. Wat vertellen de vier waarden ons over thema’s als onderwijs, zorg of veiligheid? En wat willen we als PvdA op het gebied van wonen, werk en duurzaamheid?

Wanneer: zondag 30 juni, eind van de middag. De precieze tijd en locatie worden nog bekend gemaakt.

Na de zomer
De uitkomsten van #vanwaarde020 discussies worden na de zomer gebundeld in een richtinggevend essay. We gaan dan ook verder met de zoektocht, op zoek naar concrete ideeën voor Amsterdam die een plek verdienen in het verkiezingsprogramma.

Meer lezen over Van Waarde?
Wilt u meer weten over het landelijke Van Waarde-project van de Wiardi Beckman Stichting (zeker doen!), dan kun u hier meer lezen over de vier thema’s, de interviews met mensen in het land en het concluderende essay van WBS-directeur Monika Sie Dhian Ho.

Wij zien u graag op 13, 20 en 30 juni!

Hartelijke groet,

namens de Programmacommissie en het bestuur van de PvdA Amsterdam ,