Door op 12 juni 2013

Stel je kandidaat voor de gemeenteraad: vrijdag sluit de aanmelding

De PvdA Amsterdam wil een sterke en sociale stad met trotse Amsterdammers, die allemaal op hun eigen manier meebouwen aan de toekomst van Amsterdam. Een Amsterdam met betaalbare woningen voor huurders en kopers. Wij willen het beste onderwijs en voldoende werk voor Amsterdammers. En we willen een stad waarin iedereen kan zijn wie hij wil zijn en waar we voor elkaar zorgen. In de gemeenteraad en in de stadsdelen geven PvdA-politici vorm en inhoud aan deze idealen.

Nu zoekt de PvdA mensen om dat werk voort te zetten. Mensen die midden in de samenleving staan, weten wat er in de buurt leeft en zich de komende raadsperiode strijdbaar en met overtuiging willen inzetten voor de stad en het sociaaldemocratische gedachtegoed

In de bijlage vind je de profielen voor de PvdA gemeenteraadsfractie, het gemeenteraadslid en de wethouder.  Herken jij je hierin en heb je energie om je in te zetten voor de stad namens de PvdA? Stel je dan kandidaat!

Wie vragen we

We vragen iedereen die zich kandidaat wil stellen voor het gemeenteraadslidmaatschap en/of het wethouderschap om te solliciteren. Tevens vragen we de huidige gemeenteraadsleden, die graag door willen, om zich nu al bij ons kandidaat te stellen. Ook leden die overwegen mee te doen aan de lijsttrekkersverkiezing en die sowieso interesse hebben in een plaats op de kandidatenlijst en/of het wethouderschap dienen zich op deze manier te melden. Leden die zich alleen willen kandideren voor het lijsttrekkerschap hoeven zich niet bij deze commissie te melden. Daarvoor volgt een andere procedure.

Aanmelden

Graag ontvangen wij uiterlijk op 14 juni om 23.59 je motivatiebrief en CV op het volgende adres: [email protected]. In je motivatiebrief  van maximaal 2 A-4tjes zien we graag de volgende elementen terug:

-Laat ons zien dat je sociaal-democraat bent!

-Wat is je persoonlijke motivatie om je kandidaat te stellen?

-Wat heb je al gedaan voor de partij en waarom?

-Hoe en waar kan jij het verschil maken?

-Waar wil je je sterk voor maken in de stad?

-Wat voor raadslid wil je zijn?

-Waar ligt je expertise?

-Bij wethouderskandidaten: kandideer je je alleen voor het wethouderschap of ook voor de gemeenteraad?

Het bestand met je CV dient de documentnaam Achternaam_Voornaam_CV te hebben en het document met je brief de documentnaam Achternaam_Voornaam_Brief. We vragen je ook een foto van jezelf bij te voegen met de bestandsnaam Achternaam_Voornaam_Foto.

Om je de kans te geven direct echt iets van jezelf te laten zien vragen wij je ook om een kort filmpje mee te sturen (maximaal 1 minuut). Aan de invulling van het filmpje stellen we geen  verdere eisen. We vragen je je filmpje niet rechtstreeks  aan ons te mailen, maar te versturen via wetransfer.nl of yousendit.com. De bestandsnaam van het filmpje dient Achternaam_Voornaam_Filmpje te zijn.

Het bestuur heeft een adviescommissie kandidaatstelling gevraagd om een selectie te maken uit de sollicitanten en een advies kandidatenlijst op te stellen. Deze commissie bestaat uit:

–          Jacqueline Cramer (voorzitter)

–          Joyce Sylvester (vice-voorzitter)

–          Alex Klusman

–          Fouad Sidali

–          Adnan Tekin

–          Jelle Menges (bestuurslid PvdA Amsterdam)

–          Mariët Hagen (bestuurslid PvdA Amsterdam)

De commissie wil voor de zomervakantie een eerste selectie uit de sollicitanten maken en een ronde gesprekken voeren. Deze gesprekken zullen plaatsvinden in de weekenden van 22/23 en 29/30 juni. Hou die dus alvast vrij in je agenda!

Alle sollicitaties worden vertrouwelijk behandeld.

Wij kijken uit naar veel enthousiaste kandidaten!

Met vriendelijke groet,

Martijn Kool