3 november 2008

Raadsleden bij Fietsvriendinnen!

Tijdens Make a Difference Day, de vrijwilligersdagen die vrijdag 31 oktober en zaterdag 1 november 2008 plaatsvonden, hebben weer duizenden Nederlanders zich ingezet als vrijwilliger. Naar schatting 29.000 mensen hebben vrijwilligerswerk gedaan bij één van de ruim 900 projecten die aangemeld waren. De PvdA-raadsleden Sabina Gazic en Anne Graumans bezochten ‘Fietsvriendinnen’, een project dat fietstochten organiseert voor nieuwe fietsers!

Sabina Gazic en Anne Graumans bezochten de fietsvriendinnen in het Anker in Slotervaart. Claire Jansen van Koers Nieuw West vertelt enthousiast over het project dat ervaren fietsers met nieuwe fietsers koppelt. ‘Vrouwen gaan twee keer per maand samen fietsen. Elke twee maanden organiseren wij dan weer een fietstocht waar iedereen welkom is.’ Mond op mond reclame werkt het beste. Maar Claire geeft zelf ook fietscursussen en ze nodigt de vrouwen dan altijd weer uit voor fietsvriendinnen. We fietsen een rondje in Slotervaart, Osdorp en Geuzenveld. In regenpakken, want het is winters weer. Interesse om samen te fietsen: check de website!

PvdA-fractievoorzitter Manon van der Garde bracht in het kader van MADD ook een bezoek aan Slotervaart: ze hielp het ontbijt maken en serveren in een verpleegtehuis van Cordaan. Meer informatie op Manon’s weblog.