4 oktober 2008

PvdA-moties Boerhaaveplein overgenomen

Onder ruime publieke belangstelling zijn maandag 29 september twee moties van de PvdA aangenomen voor het Boerhaaveplein:

• De motie ‘Aanpak Boerhaaveplein NU!’ voor het direct verbeteren van de veiligheid op het plein. We vragen om directe maatregelen in het toezicht en de inrichting, en vragen om ons maandelijks te rapporteren over de toestand.
De hanggroep mag het plein niet langer verpesten.

• De motie ‘Pleinen Oosterparkbuurt Noord’ om op korte termijn samen met de bewoners een plan te ontwikkelen voor het plein. Alle positieve signalen die de omwonenden in het onderzoek gaven, kunnen we nu gaan inzetten voor verbeteringen van het plein.

De moties werden uiteindelijk aangenomen met de steun van alle partijen in ons stadsdeel. De vele en uitgebreide reacties van de bewoners rond het plein hebben daar zeker bij geholpen. Met de post was ook nog een stapeltje enquêtes bij ons binnen gekomen. Lees hier de laatste versie van het onderzoek.

De PvdA weet dat we met het aannemen van twee moties nog lang geen mooi en veilig plein hebben. We zullen dan ook een vinger aan de pols houden en u via deze site op de hoogte houden.

Als u wil sturen we u een e-mail als er weer nieuws te melden is. Stuur dan een e-mail naar [email protected]

Wilt u meer lezen:

Artikel Parool 30 – 09 – 2008: Boerhaaveplein hele grote hangplek

AT5 29 – 09 – 2008: Overlast Jongeren op het Boerhaaveplein

Of bekijk de beelden van het AT5 nieuws van maandag 29-09-2008 over het Boerhaaveplein