21 september 2008

PvdA: Kleinschalige participatie Jeruzalem

In de commissievergadering Wonen en Grote Projecten van 8 september is voor het eerst gesproken over het behaalde akkoord over de vernieuwing van Jeruzalem. De PvdA vindt het akkoord een belangrijke stap en is trots op het resultaat van portefeuillehouder Germaine Princen van de PvdA. De plannen voor Jeruzalem kennen een lange geschiedenis. Daardoor is belangrijk het vertrouwen van de bewoners terug te winnen.

Tijdens de commissievergadering is nog niet gesproken over de plannen. De eerste stap is het participatietraject. De PvdA heeft in de commissie aangedrongen op kleinschalige participatiebijeenkomsten voor bewoners. In de eerste plaats omdat bewoners verschillende belangen hebben. Bewoners in een woning die wordt gesloopt hebben andere vragen en zorgen dan bewoners in de directe omgeving en met eventuele bouwoverlast te maken krijgen. Ook werken kleinere bijeenkomsten beter voor de ouderen in de wijk Jeruzalem. Iedereen komt aan bod om zijn of haar vragen te stellen en zorgen te uiten.

De commissie en het Dagelijks Bestuur namen deze mening van de PvdA over, zodat de participatie op een actieve manier met de buurt verder vorm kan krijgen. In oktober gaat ook de PvdA-fractie met de bewoners spreken over de plannen in Jeruzalem. Het is de PvdA die de afgelopen jaren actief heeft gewerkt aan deze plannen en in het coalitieakkoord heeft opgenomen dat wat de PvdA betreft niets doen geen optie is.

Binnenkort ontvangen de bewoners van Jeruzalem een uitnodiging voor een bijeenkomst met de PvdA. Wilt u nu al meer lezen over de plannen: kijk op de website van stadsdeel Oost-Watergraafsmeer