13 augustus 2008

Ontspannend, ondernemend, opvallend

Op vrijdag 15 augustus om 15:30 uur presenteert de PvdA gemeenteraadsfractie de essaybundel Ontspannend, ondernemend, opvallend: Recreatie in Amsterdam in 2020. De presentatie van deze bundel zal plaats vinden aan boord van rondvaartboot de Waterlelie. Aan boord van de Waterlelie zal er koers gezet worden richting een van de groengebieden die Amsterdam rijk is, de Amstelscheg.

Deze bundel kwam tot stand op initiatief van de gemeenteraadsleden Michiel Mulder en Peggy Burke. Zij vroegen verschillende professionals hun visie te geven op de vele facetten van recreatie in en om Amsterdam. Essays die opgenomen zijn in de bundel behandelen verschillende onderwerpen, zoals het belang van goede recreatiemogelijkheden in de regio Amsterdam, de kosten die daarmee gepaard gaan en hoe recreatie te koppelen aan bewustzijn, verantwoordelijkheid en verbondenheid bij burgers. En ook citymarketing en trends op het gebied van leisure in Amsterdam komen voorbij.

De bundel zal (ovb) door Wethouder Milieu Marijke Vos in ontvangst genomen worden. Vanaf vrijdag 15 augustus zullen de essays in serie op deze website verschijnen. Mocht u een bundel willen bestellen, neem dan even contact op met het fractiebureau: 020-552 34 77 of [email protected].

In november 2006 schreven de raadsleden Burke en Mulder een visiestuk over recreatie in het Amsterdam van 2020. Naar aanleiding van dit stuk werd tevens een expertmeeting georganiseerd. Een impressie daarvan vindt u hier.