Door op 28 juni 2013

Welke kant gaan we op? #vanwaarde020: Stadsconferentie zondag 30 juni!

Welke kant willen we op in Amsterdam? Kom a.s. zondagmiddag 30 juni naar de #vanwaarde020 Stadsconferentie en stem over de richting van het verkiezingsprogramma!

#vanwaarde020 Stadsconferentie

Op zondagmiddag 30 juni ronden we de eerste fase van de #vanwaarde020 discussie af met een Stadsconferentie in Studio/K.

We zullen dan een brug slaan tussen de vier sociaal-democratische waarden en de thema’s in het verkiezingsprogramma zoals wonen, onderwijs, werk, zorg, veiligheid, cultuur en duurzaamheid. Over al die thema’s zullen we in ons verkiezingsprogramma moeilijke politieke keuzes moeten maken. Daarom leggen we er tijdens de Stadsconferentie alvast een paar aan je voor!

Jouw stem bepaalt de richting waarin we na de zomer verdergaan. Zorg dus dat je erbij!

Sprekers: Felix Rottenberg (onder voorbehoud), leden van de programmacommissie en jijzelf
Wanneer: zondag 30 juni 2013, 15.30 – 18.00 uur (inloop 15.00 uur), borrel na afloop
Waar: Studio/K, Timorplein 62, Amsterdam Oost
Aanmelden: hoeft niet maar wordt wel gewaardeerd. Dit kan via[email protected].

Het verkiezingsprogramma maken we samen

Er gaat de komende jaren veel veranderen in Amsterdam. De Partij van de Arbeid is daarom in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen een brede discussie gestart. Samen met alle partijleden en andere Amsterdammers willen we nadenken over wat wij echt van waarde vinden in Amsterdam, wat we willen veranderen, en hoe wij dat voor elkaar willen krijgen. De uitkomsten van de discussies worden door de programmacommissie o.l.v. Paul Tang gebruikt bij het schrijven van het verkiezingsprogramma.

We trapten de discussie deze maand af met twee #vanwaarde020 bijeenkomsten. Hoe staat het in Amsterdam met de sociaal-democratische waarden bestaanszekerheid en goed werk en binding en verheffing? Samen met o.a. Tanja Jadnanansing, Paul Kalma, Sywert van Lienden, Floor Ziegler, Oguz Dulkadir, Bas Jacobs en andere Amsterdammers gingen we op zoek naar manieren om deze waarden te versterken in onze stad. Het leverde mooie verhalen, stevige discussies en interessante ideeën op. Zef Hemel en Harvey Otten schreven na afloop een blog.

Na de zomer

Met de Stadsconferentie zetten we onze eerste stap naar het verkiezingsprogramma. De uitkomsten van de #vanwaarde020 discussie zullen na de zomer worden samengebald in een richtinggevend essay. Daarnaast worden ze door de programmacommissie en de ondersteunende werkgroepen gebruikt voor het organiseren van thema-discussies na de zomer en het schrijven van het uiteindelijke verkiezingsprogramma!

We zien je graag a.s. zondag! Iedereen is welkom dus neem gerust vrienden of buren mee!

En deel je ideeën, reacties, foto’s en video’s vooral via Facebook, Twitter (#vanwaarde020) of per mail ([email protected])!

Hartelijke groet,

namens de programmacommissie en het bestuur van de PvdA Amsterdam ,