30 maart 2008

Ledenvergadering over nieuw akkoord !

Er is een nieuw programakkoord gesloten tussen PvdA, Meerbelangen en SP. De vacature in het Dagelijks Bestuur van het stadsdeel, ontstaan na het vertrek van Antoinette Tanja, zal opgevuld worden door de SP. Er zijn ook verschuivingen in de portefeuilles in het akkoord opgenomen. Het is belangrijk dat de leden van de afdeling kennis nemen van het akkoord en zich daar over uitspreken. Immers, onze mensen in fractie en DB zitten daar namens de leden. Zij willen en moeten weten hoe de leden denken.

Het volledige programakkoord bestaat uit 19 pagina’s. Een samenvatting en de volledige tekst vindt u hier.

Martin Verbeet blijft stadsdeelvoorzitter en zal samen met Germaine Princen, Sharona Ceha en het nieuwe lid Willem Paquay het stadsdeel op basis van het nieuwe programakkoord besturen.

De afdeling Oost-Watergraafsmeer organiseert elk jaar een jaarvergadering, waarop het werkplan en het verslag van het bestuur worden besproken. Elke twee jaar kiezen we bovendien een nieuw bestuur en nieuwe afvaardigingen voor verschillende organen. Dat laatste gebeurt ook dit jaar weer. Tijdens de jaarvergadering kiezen we mensen voor de volgende functies:

• Afdelingsbestuur (voorzitter, secretaris en 4 tot 6 leden)
  • Afvaardiging voor het gewest
  • Politiek Forum
  • Partijcongres
  • Kasconrolecommissie

Alle leden van de afdeling kunnen zich kandidaat stellen voor een of meerdere functies. Wilt u zich kandideren, of meer informatie, neem dan contact op met Desiree Schillings (secretaris) [email protected] of Raoul Schildmeijer (voorzitter) [email protected]

U kunt zich tot de aanvang van de vergadering kandideren, maar liever eerder !