19 februari 2008

Slotweek onderhandelingen !

De onderhandelingen tussen SP, Meerbelangen en PvdA zijn nog in volle gang. De afgelopen weken is door het onderhandelingsteam (Martin Verbeet, Germaine Princen, Gery de Boer en Meint Helder) hard gewerkt aan een nieuw programakkoord. De gesprekken verlopen constructief en er wordt voortgang gemaakt. Maar we zijn nog niet klaar. De fractie en het afdelingsbestuur zijn nauw betrokken bij de onderhandelingen. Vanwege het karakter van de onderhandelingen kunnen we inhoudelijk nog geen mededelingen doen.

Deze week wordt de laatste hand gelegd aan het nieuwe programakkoord en worden de laatste onderwerpen doorgesproken. Ook zal deze week verder worden gesproken over de verdeling van de verschillende portefeuilles en zal de SP haar kandidaat portefeuillehouder aan ons bekend maken. Een kennismakingsgesprek met de kandidaat portefeuillehouder zal dan ook de komende week plaatsvinden. De berichtgeving in het Parool van afgelopen week is prematuur. Wij hebben formeel van de SP nog geen naam van een kandidaat gehoord, en ook naar aanleiding van het bericht in het Parool heeft de SP ons te kennen gegeven er nog niet uit te zijn.

Als de onderhandelingen doorlopen zoals wij verwachten dan is er eind deze week een nieuw akkoord. Dit nieuwe akkoord zal op woensdag 5 maart 2008 worden voorgelegd aan de leden van de PvdA Oost-Watergraafsmeer. Tenslotte zal het programakkoord op maandag 17 maart 2008 worden gepresenteerd aan de stadsdeelraad en zal de nieuwe portefeuillehouder worden geïnstalleerd.