10 december 2007

Tijd: woensdag 19 december, aanvang 20.00 uur
Plaats: NO LIMIT, Geldershoofd 80
(voorheen AC Ganzenhoef, gelegen naast de
kinderboerderij van boer Floor, schuin tegenover het Metrostation Ganzenhoef)

Beste partijgenoten,
Het was vorig jaar het jaar dat de PvdA Zuidoost 12.000 stemmen verkreeg bij de verkiezing van de stadsdeelraad, en daarna nog eens 15.000 stemmen bij de verkiezing voor de Tweede Kamer. Maar 2006 was ook het jaar -niet toevallig – van het artikel VESTZAK BROEKZAK in de Volkskrant. Als gevolg hiervan kwam het jaar 2007 voor de afdeling en de fractie in het teken te staan van het onderzoek van de commissie Van Thijn, en dat van de Rekenkamer Stadsdelen Amsterdam.
Het rapport van de Rekenkamer en de wijze waarop dit in de publiciteit is weggezet, leidde – mede door de rol van de VVD als onze coalitiepartner in het stadsdeelbestuur – tot de schorsing uit de fractie van drie PvdA raadsleden; tot een nader onderzoek in onze opdracht van Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten, en na de zomer het instellen van een commissie van Goede Diensten door het partijbestuur van de PvdA. Eind 2007 kunnen wij als afdeling de balans opmaken en het achter ons laten. Het afdelingsbestuur heeft in het werkplan 2008 haar ambities geformuleerd waar U ons op kunt afrekenen.

De fractie heeft sinds september ook een nieuwe voorzitter, Muriel Dalgliesh, en heeft het initiatief genomen in belangrijke zaken als het voortbestaan van het Kwakoe festival in 2008, het verloop van de vernieuwing in de D/E buurt, de sport in Zuidoost en nog veel meer. En als vanouds heeft de PvdA ook in 2007 de politieke verantwoordelijkheid gedragen voor het bestuur van Zuidoost. Onder leiding van Elvira Sweet is in 2007 hard gewerkt aan de verdere vernieuwing en verbetering van Zuidoost, met als recent hoogtepunt de opening van het station Bijlmer.

Het afdelingsbestuur van de PvdA Zuidoost nodigt u allen van harte uit voor een gezamenlijke afsluiting van het politieke jaar 2007:

20.00 Welkom door Mario Hupsel, voorzitter van de bijeenkomst.
20.10 Toelichting voorzitter van de afdeling, Nick Bolte, op de handelwijze van de partij, en het werkplan van het afdelingsbestuur 2008.
20.25 Toelichting voorzitter van de fractie, Muriel Dalglish, op de handelwijze van de fractie en de inzet van de fractie voor 2008.
20.40 Vragen en discussie.
21.00 Pauze.
21.20 Toelichting Elvira Sweet, politiek leider van de PvdA Zuidoost, op de uitvoering van het bestuursakkoord en de belangrijke zaken voor 2008.
21.30 Vragen en discussie.

Het afdelingsbestuur biedt alle leden een consumptie aan om met elkaar in informele sfeer over het politieke jaar 2007 en de plannen voor 2008 te praten. Wij hopen U allen te mogen begroeten,

Nick Bolte,
voorzitter PvdA afdeling Zuidoost.